بعد از اینکه درک کردید برندینگ چیست میتوانید با استفاده از تکنیکهای متفاوت بازاریابی، آگاهی به برند را گسترش دهید:
قبل از شروع برای درک بهتر این نوشته مطالب زیر را مطالعه فرمایید:
• وبسایت
وبسایت شما مهمترین ابزار بازاریابی است که برای رشد و توسعه کسب و کار و برندینگ در اختیار دارید. این مکان جایی است که مصرفکنندگان برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شغل شما به آن مراجعه میکنند و در صورت آماده شدن اقدام به عمل (CTA) و خرید میکنند. نه تنها تجربه کاربر برای تبدیل باید استثنایی باشد، بلکه پیام شما نیز باید داستان برند شما را بازگو کند.
مهم است که هنگام راهاندازی وبسایت باید از همه موارد مناسب استفاده کنید، از ثبت نام دامنه گرفته تا میزبانی وب، سیستم صحیح مدیریت محتوا و … . از همه مهمتر اینکه وبسایت شما باید سریع بارگذاری شود (سرعت لود وبسایت زیاد باشد) و سازگار با موبایل باشد.
اکثر فعالیتهای بازاریابی برند شما باعث میشوند ترافیک به وبسایتتان بازگردد. گذشته از یک رابط کاربری حرفهای و زیبا، محتوای شما باید باکیفیت و قانعکننده باشد.
• سئو (SEO) و بازاریابی محتوا
یکی از موثرترین راههای طولانی مدت برای افزایش آگاهی از برند و ایجاد ترافیک ارگانیک مربوط به وبسایت، بهینهسازی موتور جستجو (SEO) و محتوای مناسب است.
روشهای زیادی برای دستیابی به موقعیت در نتایج موتور جستجو وجود دارد. یک استراتژی تعریف شده برای بازاریابی با محتوا به شما کمک میکند تا با مخاطب هدف خود ارتباط برقرار کنید و از طریق سفر مشتری خود از آنها پشتیبانی کنید که ایجاد اعتماد به برند میشود تا در نهایت منجر به خرید شود. از همه مهمتر، بخش اصلی تلاش SEO و انتشار مطالب شما همیشه وبلاگ وبسایت شما خواهد بود. هنگام ساختن وبلاگ برای برندینگ باید در نظر بگیرید:
- کدام محتوا با مخاطب هدف شما همخوانی خواهد داشت؟
- چگونه محتوا در نتایج جستجوی ارگانیک پیدا میشود؟
- زمانبندی مناسب انتشار چه موقع است؟
- برنامه تبلیغ مطالب چیست؟
توجه داشته باشید که محتوای برند همچنین میتواند به عنوان اینفوگرافیک، ویدئو، پادکست، مطالعات موردی، عکسها و موارد دیگر وجود داشته باشد.
• رسانههای اجتماعی
مصرفکنندگان اغلب از رسانههای اجتماعی مانند: لینکدین، فیسبوک، توییتر و یا اینستاگرام برای تصمیمگیری در مورد خرید از یک برند استفاده میکنند.
چگونه برند شما میتواند از طریق رسانههای اجتماعی به بهترین نحو آموزش، ارتباط و تعامل با مشتریان داشته باشد؟
هر برندی باید از طریق ارسال مطالب مرتبط و با کیفیت بالا به طور مداوم در تمام شبکههای اجتماعی ابتدا اعتماد مشتری را جلب کند سپس وفاداری خود را ثابت کند و در نهایت از محصولات و خدمات برند تجاری خود دفاع میکند.
• تبلیغات
ایجاد یک کمپین تبلیغاتی موفق برای برند شما مجموعهای از چالشهای منحصربهفرد را به همراه دارد. عناصر متعددی وجود دارد که به اثربخشی کلی تبلیغات کمک میکند. یک کمپین تبلیغاتی با درآمد بالا به شدت به موارد زیر متکی است:
• اهداف تبلیغات
• مخاطب هدف
• ردیابی عملکرد دقیق
• کپی و طراحی خلاقانه و قانعکننده
جذابیت تبلیغات برای برندینگ این است که میتواند نتایج کوتاه مدت سریع داشته باشد.
علاووه برموارد بالا تاکتیکهای زیادی برای ایجاد آگاهی از برند وجود دارد مانند: ایمیل مارکتینگ، همکاری با کسب و کارهای محلی، ساخت پادکست و … که با قرار دادن تمام این مؤلفهها با یک استراتژی و اجرای مداوم، مشتی است که هر کسب و کار جدید برای ایجاد برند موفق نیاز دارد.
پیام بگذارید