واحد تولید محتوا
دنیای محتوا آنقدر گسترده است که از هرکسی بپرسید تولید محتوا چیست تعریف خودش را میگوید. بعضی وقتها این تعاریف به اندازهای مبهم هستند که گیج کننده میشود.
محتوا همان چیزی است که هر روز با آن سر و کار داریم.
محتوا پستهای اینستاگرامی است که ما را میخنداند یا به فکر فرو میبرد، مقالۀ وبسایتها است که از آنها چیزهایی یاد میگیریم، پادکست که موقع برگشت از دانشگاه در تاکسی گوش میدهیم، ویدیو در آپارات یا یوتیوب که تماشا میکنیم، کتابهای الکترونیک یا هر چیز مشابه دیگری است که در دنیای دیجیتال میبینیم، میشنویم یا میخوانیم.
خب حالا اگر بخواهیم یک تعریف جامع برای محتوا بدون مثال زدن از انواع محتوا بنویسیم میرسیم به این تعریف:
هر چیزی که برای انسان قابل درک است و به طور کلی در بستر کانالهای دیجیتال یا غیر دیجیتال قابل انتشار هستند محتوا میگویند.
تولید محتوا یعنی خلق هرچیز قابل درک و انتشار برای انسانها در راستای اهداف بازاریابی.
آیا هر کسبوکاری به محتوا نیاز دارد؟
اگر خیلی ساده بگوییم، بازاریابی مبتنی بر محتوا برای هر کسبوکاری که بتواند محتوای مفید و با کیفیت تولید کند ضروری است.
تولید و بازاریابی محتوا مزیتهای زیادی دارد که مهمترین آنها موارد زیر است:
- میتوانید از خود محتوا کسب درآمد کنید.
- برای محصول یا خدمات شما مشتری میآورد.
- یک روش کم هزینه است.
- کمک به ایجاد شهرت، اعتماد و اعتبار میکند.
- نتایج و عملکرد آن به راحتی قابل تحلیل است.
- در وفادارسازی مشتریان تاثیرگذار است.